website-img
six-line

طراحی اپلیکیشن موبایل

Mobile Apps design

استفاده از موبایل های هوشمند با سرعت چشم گیری در حال افزایش بود و در سال 1399 با شیوع ویروس کرونا، تمایل مردم برای استفاده از اپلیکیشن های موبایل و اینترنت نیز بیشتر از قبل شد. امروزه از هر دو ایرانی حداقل یک نفر موبایل هوشمند دارد و این آمار صعودی می باشد. طراحی اپلیکیشن موبایل علاوه بر اینکه باعث می شود کاربران به سادگی به مصولات و خدمات و مطالب شما دسترسی پیدا کنند و سهولت دسترسی قابل توجهی را نسبت به وب سایت از طریق موبایل فراهم می کند.

در دنیای امروز تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است و هر ساله شاهد این هستیم که زندگی روزمره مردم بیش از پیش وابسته به استفاده از تکنولوژی های روز شده است. این وابستگی و استقبال مردم از تکنولوژی های جدید بستر را برای تولید کنندگان محصولات مرتبط باز کرده است تا هر ساله محصولات جدید خود را به مشتریان عرضه کنند. یکی از این محصولات تکنولوژی که محبوبیت آن روز به روز در همه دنیا رو به افزایش است تلفن های هوشمند می باشند و این بستر مناسب باعث شده است شرکت های بزرگ تولید کننده تلفن های هوشمند نظیر اپل، سامسونگ، هواوی و ... هر ساله محصولات جدیدی به بازار عرضه کنند.

تحقیقات نشان می دهند که سه چهارم مردم آمریکا حد اقل هر یک ساعت موبایل هوشمند خود را چک می کنند و 90 در صد زمان سپری شده با دستگاه های موبایل توسط کاربران به اپلیکیشن ها اختصاص داده می شود. در حال حاضر زمانی که مردم به اپلیکیشن های موبایل اختصاص می دهند بیشتر از زمانی است که صرف تماشای تلویزیون می کنند و این اهمیت اپلیکیشن های موبایل را در دنیای امروز نشان می دهد. در ایران هم اگر به مردم اطراف خود در مترو یا به خانواده های خود در مهمانی ها دقت کنید متوجه می شویم که نفوذ تلفن های هوشمند در ایران هم کمتر از کشور های پیشرفته نبوده و مردم بیشتر زمان خود را در اپلیکیشن های تلفن های هوشمند خود می گذرانند.

website-img

مشاوره فروش

Consulting
six-line

تشخیص مخاطبان و توجه به نیازهای آنان

در ابتدا باید مخاطبان اپلیکیشن مورد نظر را شناسایی کرده و خدمات مورد نیاز و اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری کرده و در طول طراحی به آن ها توجه نمود. به عنوان مثال یک برای یک اپلیکیشنی که مخاطبان آن کاربران حرفه ای نیستند نباید صفحات پیچیده و فرآیندهای طولانی طراحی گردد و برعکس. اگر در ابتدای کار به این نتیجه برسیم که مخاطبان اپلیکیشن کاربران حرفه ای هستند طراحی صفحاتی ساده ممکن است باعث خستگی آن ها شود.

رابط کاربری ساده و زیبا

رابط کاربری و ظاهر یک اپلیکیشن باید به گونه ای باشد که کاربر از حضور در نرم افزار لذت ببرد یا به عبارتی بار منفی برای کاربر نداشته باشد و حس خوبی به کاربر القا کند. علاوه بر زیبایی، سادگی استفده از خدمات اهمیت زیادی دارد به این معنی که کاربر برای استفاده از خدمات ارائه شده در اپلیکیشن با صرف زمان کم به هدف و نیاز خود برسد.

حجم کمتر فایل اپلیکیشن

حجم کمتر فایل نصب اپلیکیشن یکی از امتیازهای یک اپلیکیشن مناسب محسوب می شود زیرا حجم کمتر باعث ترغیب بیشتر کاربران برای دانلود و نصب اپلیکیشن می شود. همچنین کمبود حافطه تلفن های هوشمند همواره یکی از مواردی است که کاربران با آن درگیر هستند و همواره ترجیح می دهند اپلیکیشن هایی که فضا زیادی از تلفن آن ها را گرفته است پاک کنند، پس همواره باید سعی شود که حجم فایل اپلیکیشن کم باشد و به مرور هم حجم فایل نصب شده خیلی زیاد نشود تا کاربر ترجیح دهد اپلیکیشن را پاک کند.

لوگو و نام مناسب

لوگو و نام اپلیکیشن از اهمیت بالایی برخوردار است. لوگو و نام اپلیکیشن باید با محتوای اپلیکشن مرتبط باشد و در ذهن باقی بماند. همچنین طراحی لوگو باید به گونه ای باشد که کاربر در میان اپلیکیشن های زیادی که دارد بتواند ترغیب به کلیک کردن بر روی آن شود.

افزونگی کم برای کاربر

یکی از فاکتر های مهم نزد کاربران عدم داشتن افزونگی یا بار اضافه برای دستگاه موبایل کاربران می باشد به این معنی که طریقه کد زدن واستفاده نا درست از سخت افزار های دستگاه موجب بالا بردن مصرف باتری و اشغال پردازنده و در نهایت کند شدن دستگاه می شود و این برای کاربر خوشایند نمی باشد و موجب می شود بازخورد خوبی از کاربران نگیرید.

امنیت

امنیت یک مفهوم نسبی است و امنیت در هر نرم افزار سطوح مختلفی دارد. در یک اپلیکیشن هم اطلاعاتی وجود دارد که می توان از سرور دریافت شود یا در پایگاه داده خود اپلیکیشن باشد و یا حتی در سورس کد نرم افزار باشد که باید استراتژی های امنیتی به گونه ای لحاظ شده باشند که نفوزگرها نتوانند به هیچ کدام از این بخش ها به راحتی دسترسی پیدا کنند.

سرعت

بارها برای همه کاربران پیش آمده است که سرعت نرم افزار به قدری پایین است که از ادامه کار با نرم افزار منصرف می شوند. (باید خوش شانس باشیم که کاربر اپلیکیشن را پاک نکند) از آنجایی هم که نرم افزارهایی که کاربران به آن ها عادت کرده اند، اپلیکیشن های بسیار پر سرعتی هستند پس سرعت در انجام فرایند های مختلف اپلیکیشن باید بالا باشد و نباد کاربر را منتظر بگذارد.

برای طراحی سایت و اپلیکیشن مانند سایر علوم مهندسی اولین کار جمع آوری اطلاعات در باره اپلیکیشنی که قصد ساخت آن را داریم می باشد، نیاز ها شناسایی اطلاعت گرد آوری و پردازش می شوند . بارها در فرآیند توسعه محصول پیش آمده است که نیازی برای کارفرما ایجاد شده است که در مرحله تحلیل و شناخت این نیاز مطرح نبوده است و تیم ما در صورتی که این نیاز به افزایش کیفیت نرم افزار کمک می کرده است و باعث تولید اپلیکیشن بهتری شده است بدون هزینه تغییرات را در نرم افزار ایجاده کرده ایم. در ادامه مراحل طراحی اپلیکیشن در شرکت زاوش را مرور خواهیم کرد:

  • مشاوره رایگان در رابطه با ایده ساخت اپلیکیشن
  • تحلیل و بررسی ایده طراحی اپلیکیشن و شناسایی مخاطبان و منابع مورد نیاز
  • ساخت طرح اولیه اپلیکیشن
  • طراحی رابط کاربری
  • توسعه کدهای سمت کاربر
  • ساخت منابع مورد نیاز وAPI ها و پایگاه داده.
  • تحویل نسخه آزمایشی
  • تست اپلیکیشن و درج تغییرات احتمالی
  • تحویل نسخه نهایی
  • پشتیبانی
website-img

مراحل طراحی یک اپلیکیشن موبایل در زاوش

six-line

آیا هر کسب و کاری نیاز به اپلیکیشن دارد؟

میتوان گفت ضرورت داشتن اپلیکیشن در حال حاضر مانند ضرورت داشتن وبسایت برای کسب و کار در ده سال گذشته است امروزه نیازی نیست در باره نیاز کسب وکار ها به وب سایت توضیح داد زیرا در دنیای امروز این موضوع به یک امر ضروری تبدیل شده است و داشتن یک وب سایت خوب از داشتن کارت ویزیت واجب تر می باشد. ساخت اپلیکیشن برای وبسایت باعث پیشی گرفتن از رقبا وبیشتر دیده شدن وبسایت می شود و ارتباط شما با مشتریان و مخاطبان را آسان تر می کند

اما باید توجه داشت که اگر هنوز وب سایت مناسبی برای کسب و کار خود ندارید، پیشنهاد ما در بیشتر موارد طراحی یک وب سایت حرفه ای و قدرتمند می باشد و طراحی اپلیکیشن موبایل قدم بعدی می باشد.

قیمت طراحی اپلیکیشن موبایل

شرکت ها و اشخاص مختلفی در این زمینه فعالیت می کنند وممکن است هزینه های متفاوتی برای شما برآورد کنند و شاید با قیمت های پسیار پایین و حتی رایگان ولی مهم ترین چیز خروجی با کیفیت بالاست.

هزینه ساخت وطراحی اپلیکیشن موبایل امری است مهم برای تصمیم گیری مشتریان می باشد. اما هزینه طراحی اپلیکیشن به پارامتر های مختلفی بستگی دارد که در جلسه یا جلسه های مشاوره رایگانی که ما برای مشتریان خود می ذاریم به دست خواهند آمد. برآورد قیمت به مواردی مانند نوع و تعداد خدمات مورد نیاز، طراحی رابط کاربری، تعداد صفحات، پیچیدگی فرایندهای داخلی اپلیکیشن، مدت زمان ساخت و ... وابسته می باشد . جهت مشاوره برای طراحی اپلیکیشن های موبایل می توانید با شماره تلفن 26910970 تماس بگیرید و در صورت نیاز جلسه مشاوره رایگان برای شما ترتیب می دهیم.

مطالب مشابه
Similar content
ثبت نظر
امیر
2/24/2022 12:42:51 AM
با سلامآیا امکان عقد قرارداد جهت راه اندازی کامل یک پروژه در vod وجود دارد؟(شامل اپ موبایل و تلویزیون هوشمند)
زاوش
3/13/2022 12:00:00 AM
با سلام. بله شرکت زاوش در زمینه طراحی و توسعه اپلیکیشن و سایت VOD فعالیت می کند
رحیمی
11/26/2021 10:32:02 PM
سلام هزینه ساخت اپلیکیشن در زمینه ایمنی کارگاه ساختمانی مطابق با ایین نامه ها و استاندارد نظام مهندسی و اداره کار چقدره؟ ممنون
زاوش
12/19/2021 12:00:00 AM
سلام. لطفا در ساعت اداری با شرکت تماس بگیرید تا همکارانمون راهنمایی کنند
کرامتی
12/16/2020 11:01:12 PM
سلام. آیا اپلیکیشن هایی که طراحی می کنید در مارکت های اندروید و ios هم آپلود می کنید؟
زاوش
9/2/2020 8:40:47 PM
با سلام. اپلیکیشن های موبایل اندرویدی که توسط تیم زاوش طراحی می شوند بدون هزینه در Play store منتشر خواهند شد. اپلیکیشن های آی او اس نیز در یک مارکت ایرانی به انتخاب کاربر (سیبچه یا سیب اپ) منتشر خواهند شد.
على
12/16/2020 11:01:12 PM
سلام آيا بعد از ساخت اپ برنامه نويس موظف به دادن سورس كد به مالك اپ هست يا دادن يا ندادن سورس كد در قرارداد تعيين ميشه؟ و اگر اينطوره تفاوت قيمت دادن يا ندادن سورس كد چقدره؟
زاوش
12/15/2020 8:58:32 AM
سلام بحث ارائه سورس کد کاملا توافقی بوده و برای قیمت آن نسخه یکسانی وجود ندارد. در برخی از پروژه ها نداشتن سورس کد توسط مالک نرم افزار اصلا توجیه پذیر نیست، چون به هر حال کارفرما برای نرم افزار هزینه کرده و به شکل جدی کسب و کار می خواد اجرایی بشه. پس باید حتما سورس کد در اختیارشون باشه
آرمان
12/16/2020 11:01:12 PM
سلام هزينه طراحي اپليكيشن اندرويد براي فروشگاه اينترنتي چقدر ميشه؟
زاوش
10/12/2018 1:12:45 PM
با سلام لطفا با شماره تلفن 021269109770 تماس گرفته تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.
ثبت نظر
نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید مدیر سایت در سایت نمایش داده خواهد شد.
contact-us-img

درباره زاوش:

شرکت مشاوران سیستم های پیشرفته زاوش علاوه بر خدمات طراحی سایت، نرم افزارهای موبایل و سئو به شما کمک می کند تا کلیه فرایندهای سازمانی خود را مکانیزه کنید و کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی کنید.

نشانی:

تهران، اشرفی اصفهانی، بالاتر از نیایش، کوچه دوم، پلاک 15